Autodelen in de tijd van het coronavirus (English below) • SnappCar Blog
SnappCar Blog

Autodelen in de tijd van het coronavirus (English below)

Maatregelen die wij nemen en aanbevelingen hoe je SnappCar kunt gebruiken als je toch de weg op moet

We zijn met z’n allen in een bijzondere tijd beland waarin we goed op elkaar en onze gezondheid moeten letten. We hopen dan ook vooral dat jij en je geliefden gezond zijn en blijven.

Het nieuws rondom de impact van het coronavirus en de aanbevolen voorzorgsmaatregelen houden we binnen SnappCar nauwlettend in de gaten. We willen proberen mobiliteit zelfs in deze tijd samen zo veilig mogelijk te houden. Daarom hebben we het hygiëneprotocol autodelen ontwikkeld voor zowel huurders als verhuurders. We willen je vragen je aan deze hygiënevoorschriften te houden. Daarnaast willen we je informeren over hoe wij omgaan met deze maatregelen.

Het hygiëneprotocol autodelen: 

  • Schud geen handen en houd minimaal 1,5 meter afstand van elkaar bij een eventuele sleuteloverdracht. Daarnaast kun je kiezen voor het huren van een Keyless auto of jouw auto Keyless te verhuren. Er vindt dan geen sleuteloverdracht plaats, maar je kunt de auto na betaling door middel van de app openen.
  • Gebruik geen auto met een groep, tenzij je de auto alleen met je gezin gebruikt.
  • Gebruik plastic wegwerphandschoentjes wanneer je gaat tanken.
  • Hoest altijd in je elleboog en houd papieren zakdoekjes bij de hand. Gooi ze na gebruik ook direct weer weg en maak eventueel aangeraakte oppervlakken opnieuw schoon.
  • Was je handen met zeep voor het gebruik van de auto en erna. Raak tijdens het autorijden met je handen je gezicht niet aan. 
  • Neem je eigen verantwoordelijkheid door plastic handschoenen, hygiënische doekjes en desinfecterende handgel mee te nemen. 
  • We vragen je (zowel verhuurders als huurders) op zijn minst de volgende onderdelen te desinfecteren voor en na elke rit:
    • Sleutel
    • Stuur en richtingaanwijzers
    • Deurgreep (binnen- en buitenkant)
    • Versnellingspook
    • Dashboard (incl dashboardkastje, knoppen van bijvoorbeeld het muzieksysteem etc)
    • Autogordel voor en na het gebruik van de auto
  • Heb je zelf koorts, hoest je of vertoon je andere verschijnselen van het coronavirus? Stop dan tijdelijk met het gebruik van SnappCar tot je er zeker van bent dat je een eventueel virus niet meer kan overdragen.

Maatregel die wij nemen: 

  • Tot en met 31 augustus kun je jouw boeking gratis annuleren. Dit geldt ook binnen 24 uur voor aanvang van je boeking. We willen je zoveel mogelijk flexibiliteit geven om een boeking te kunnen annuleren wanneer je toch niet meer de weg op wilt.

Naast deze maatregelen verwachten we van verhuurders om de auto, naast het reinigen van bovenstaande punten voor en na elke rit, vaker dan normaal aan een grondige schoonmaak te onderwerpen om zo de auto zo schoon en veilig mogelijk te houden. Denk aan het schoonmaken van alle oppervlakken waar veel contact mee wordt gemaakt. 

Ook willen we verhuurders bedanken: doordat je jouw auto blijft aanbieden op ons platform in deze lastige tijden, kunnen mensen zich nog steeds van A naar B verplaatsen wanneer dit nodig is. Dankjewel voor jouw inzet in onze community!

Van dag tot dag zijn er nieuwe ontwikkelingen en ontvangen we nieuwe informatie. We willen je daarom tot slot erop wijzen altijd de laatste adviezen van het RIVM op te volgen. Op deze manier kunnen we er samen voor zorgen dat we zo sterk mogelijk uit deze situatie te komen.

Ken je vrienden of familie die van A naar B willen reizen en dat liever niet met het OV doen? Je kunt hier € 10,- korting geven. Zelf ontvang je ook € 10,- in SnappCar Credits. Zodat jouw volgende boeking ook een stukje goedkoper is.

We wensen je veel gezondheid in de aankomende periode!

Carsharing during the Coronavirus

All of us are now living in a time where we need to pay special attention to each other and our health. Above all, we hope you and your loved ones are and stay healthy.

The news regarding the spread of the corona virus and the recommended safety measures are being closely monitored by SnappCar. We are trying to provide safe mobility in these trying times, This is why we have developed the hygiene protocol carsharing for both renters and owners. We ask you to follow these guidelines. Next to that, we would like to inform you on how we are handling the government measures.

Hygiene protocol carsharing:

  • Don’t shake hands and keep a minimal distance of 1,5 meter from eachter at the possible key handover. You can also choose to rent a Keyless car or rent out your car using Keyless. With Keyless, there is no physical key handover necessary: renters can open the car with our app after payment.
  • Do not use the car with a group, unless you use the car with other people in your household.
  • Use disposable plastic gloves during your visit to the fuel station. 
  • Always cough in your elbow and keep paper tissues at hand. Throw these away directly after use and clean any surfaces you may have touched.
  • Wash your hands with soap before and after using the car. Don’t touch your face during driving.
  • Take personal responsibility by bringing plastic gloves, hygienic tissues and 
  • We ask you (both renters and owners) to at least clean the following parts before and after each rental:
    • Key
    • Steering Wheel
    • Indicators
    • Door handles (both in- and outside of the car)
    • Gear stick
    • Dashboard (including glove box, knobs of the radio, etc)
    • Seatbelt 
  • Do you have a fever, cough or are showing any other symptoms of the coronavirus? Stop using SnappCar temporarily until you are symptom-free for at least 24 hours.

Measure we are taking:

  • Till the 31th of august you can cancel a booking for free. This also applies to bookings starting within 24 hours. We want to give you as much flexibility as we can to cancel a booking whenever you decide not to get on the road.

Next to these measures we expect owners to, outside of the parts mentioned above, thoroughly clean the car after every rental. By doing so more often than normal, we hope to keep the car as safe and clean as possible. Clean any parts that may be touched often.

We would like to express our immense gratitude towards our owners: by sharing your car on our platform in these difficult times, people are still able to get from A to B when this is absolutely necessary. Thank you so much helping our community.

New developments arise on a daily basis, bringing new information constantly. We recommend you always follow the latest advice from the RIVM. By doing this together, we can come out of this difficult situation as best we can.

Do you have friends or family that want to travel, but rather not use public transport at the moment? You can give away € 10,- discount. You’ll earn € 10,- in SnappCar Credits as well, that way your next booking is a bit more affordable.

We wish you all the best and health in the coming period.

3 reacties

Laat je horen :)

  • Een uitstekende blog, mijn complimenten. Die mag wel – iets korter en ter zake – in het hoofdmenu bovenaan jullie site, vooral van dat gratis annuleren, want dat verlaagt de drempel om een boeking te maken.

    Verder de tip om het hygiëneprotocol standaard weer te geven in de bevestigingsmail die je krijgt als je hebt geboekt. En trouwens, ook als aanvullende info tijdens het boekingsproces online. Dan weet je hoe je je moet voorbereiden als je de auto gaat halen, dat je een kwartiertje moet vrijmaken voor extra schoonmaakhandelingen voor en na het huren.

    En het is gewoon prettig om te weten dat je altijd kan annuleren, onder welke voorwaarden en hoe je moet annuleren, bijvoorbeeld door een link naar annuleren te plaatsen in de bevestigingsmail. Ook handig om toe te voegen: een link naar het RIVM zodat een huurder het laatste advies kan checken (“Kijk hier ogen even voor het laatste advies van het RIVM voordat je op stap gaat”). Da’s niet alleen goed informeren, maar het toont bovendien goed naar je klanten, dat jullie actueel, scherp en goed dienstverlenend zijn.

    Groetjes van Jelle!

  • Gratis annuleren? Schoonmaken, poetsen, stofzuigen en tanken en dan een half uur voor aanvang annuleren? Geen manier van doen.

This error message is only visible to WordPress admins

Error: No connected account.

Please go to the Instagram Feed settings page to connect an account.

%d bloggers liken dit: