SnappCar Blog

Tango stapt in bij SnappCar voor groei in hoogste versnelling

Utrecht – Den Haag, 26 september 2019  – Tango investeert samen met de huidige aandeelhouders 8 miljoen euro in autodeelplatform SnappCar. Met deze steun gaat SnappCar vol voor groei en het bieden van meer gemak in Nederland, Zweden, Denemarken en Duitsland. Vanaf 2017 is het aantal autodelers op het platform bijna verdubbeld naar 700.000. Als grootste Europese bedrijf in deze markt heeft SnappCar het doel om voor volgende zomer 1 miljoen gebruikers te hebben. Tango – onderdeel van het wereldwijd opererende Q8 – ziet grote kansen in hoe de samenleving anders omgaat met mobiliteit, zoals minder focus op autobezit. Het is Tango’s ambitie om een derde van de klanten een auto te laten delen of leasen bij SnappCar.

“Naast de 190 onbemande Tango tankstations en een partnernetwerk van ruim 750 tankstations willen wij ons in Nederland mede door deze investering gaan richten op nieuwe diensten”, legt Bert Gillis, Retail Director Benelux Tango en Q8 uit: “We zien dat mensen vaker hun auto delen, vooral als het snel en eenvoudig werkt. SnappCar is voor ons daarom de ideale partner om in deze markt de kansen te pakken. We willen een mobiliteitsspeler worden met als aanbod een mix van autodelen, car lease, parkeren, openbaar vervoer en andere deelconcepten. Onze expertise en kennis komen in de samenwerking met SnappCar goed tot hun recht”.

Ook Victor van Tol, CEO en mede-oprichter van SnappCar ziet voordelen: “Steeds meer mensen ervaren de voordelen van autodelen in de praktijk. Met Tango aan boord investeren wij fors in groei en extra gemak. Wij werken aan slimme oplossingen, zodat de sleuteloverdracht en het bijtanken of opladen aan het einde van ieder ritje niet meer hoeft. Zo worden auto’s beter benut; nu staan auto’s gemiddeld 23 uur per dag stil in de stad.”

Afbeelding: links Bert Gillis, rechts Victor van Tol

Direct voordeel voor klanten van Tango

Klanten van Tango ontvangen direct een aanbod van SnappCar om 4 maanden gratis gebruik te maken van SnappCar Keyless. Achter het dashboard bouwt een erkende monteur een kastje in. Klanten kunnen dan de auto direct openen met de SnappCar-app. Een auto met Keyless wordt drie keer vaker verhuurd dan andere auto’s. Gemiddeld levert een ‘Keyless’ auto 350 euro per maand op.  “Ook komt er een gezamenlijk Tango-SnappCar aanbod bestaande uit korting op brandstof, een private lease aanbod inclusief autodelen,” aldus Bert Gillis.

Op weg naar 1 miljoen klanten

“Voor volgende zomer willen wij 1 miljoen gebruikers op ons platform hebben”, aldus Van Tol. “Met meer leden in onze community weten autodelers elkaar nog beter te vinden, vooral in steden als Amsterdam, Rotterdam en Utrecht. Zo is er altijd een mooi aanbod voorradig, van cabrio tot stationwagen.” In totaal zijn er 80.000 auto’s aangemeld bij SnappCar. Naast Tango investeren ook Autobinck Group en de Deense startup studio Founders opnieuw in de verdere groei.

Ook Tango heeft ambities: “Het is Tango’s ambitie om een derde van de klanten een auto te laten delen of leasen bij SnappCar. Door het delen van de auto, kunnen klanten maandelijks extra inkomsten ontvangen. Voor sommige klanten zal het zelfs aantrekkelijker zijn de auto te verkopen en de ritten volledig met deelauto’s te doen. Een slimme manier van duurzame en kostenbesparende mobiliteit”, aldus Gillis.

Over SnappCar

SnappCar, opgericht in 2011, is de grootste Nederlandse community waar particulieren makkelijk en uitstekend verzekerd hun auto met elkaar kunnen delen. Als social enterprise – en grootste Europese bedrijf in deze markt – wil SnappCar een positief verschil maken op ecologische, economisch en sociaal niveau. Samen zorgen de 700.000 leden van de SnappCar community in Nederland, Duitsland, Denemarken en Zweden voor meer leefbare steden met meer ruimte en minder co2-uitstoot. Hiermee bewegen zij samen van bezit naar gebruik, verlagen zij hun autokosten flink en zorgen zij met elkaar voor een sterker sociaal netwerk.

Over Tango

Tango, onderdeel van Q8, is de oprichter van het marktsegment ‘onbemand tanken’ in Nederland en heeft sinds de opening van haar eerste onbemande tankstation in 2000 in Nijmegen gewerkt aan het realiseren van haar landelijk netwerk van tankstations. Daarnaast is Tango het eerste merk dat onbemande tankstations op belangrijke snelwegen opent. Omdat Tango tankstations onbemand zijn en daardoor bespaard kan worden op personeelskosten, kan Tango kwaliteitsbrandstof in Nederland aanbieden tegen gunstige prijzen. Tanken bij Tango is dus voordelig en slim. Automobilisten tanken dus bij één van de ruim 190 Tango tankstations en een partnerwerk van ruim 650 tankstations in Nederland. Safe, schoon, simpel en snel zijn belangrijke uitgangspunten voor tanken bij Tango. Het is de ambitie van Tango om zich in de toekomst meer toe te spitsen op e-mobility en brede mobiliteitsgerichte dienstverlening. Tango blijft dan ook vernieuwen en investeren in toekomstgerichte opportuniteiten die elke klantenreis duurzamer maken.

1 reactie

Laat je horen :)

This error message is only visible to WordPress admins

Error: No connected account.

Please go to the Instagram Feed settings page to connect an account.

%d bloggers liken dit: