SnappCar Blog

SnappStory: Onder de SnappCar motorkap

Altijd al een keertje in onze garage willen rondneuzen? Dit is je kans! Stap in voor de enige echte virtuele tour door de SnappCar Headquarters. Niet zo geheim als het Pentagon maar wel 10x zo leuk.

SnappCar Headquarters is te vinden in de JIM (Jaarbeurs Innovation Mile te Utrecht). Hier delen we een open office met onder andere Frankwatching en mede B-Corp BeBright. Zoals je wellicht van ons gewend bent, is SnappCar toch wel een beetje het rebelletje van de klas met kleurrijke stuiterballen om op te zitten, hoverboards om nog sneller je koffie te halen en vegan lunches – oké gedeeltelijk vegan dan.

SnappCar binnenstappen doe je hier

Vanuit de entree in het Beatrixgebouw stap je – hoe toepasselijk – de lift naar succes in. Ga je iets verder door naar het dak dan staat je een schitterend uitzicht over Utrecht te wachten mét zonnepanelen om ons internet draaiende te houden.

Een tour aan de hand van onze ‘SnappValues’

Bij SnappCar staat de cultuur centraal. Iedere nieuwe collega (oftewel ‘Snappie’) kent binnen no time de vijf waarden uit zijn of haar hoofd. Dat is dé aandrijfkracht om samen onze missie te bereiken. Daarom nemen we jou – geheel in stijl met de ‘SnappValues’ – mee voor een rondje kantoor.

Missie SnappCar 2022

Deel mee

 

1. Be Brutally Honest

Be Brutally Honest. Oftewel, wees zo eerlijk als je kan. Het is nooit een doel op zich om heilige huisjes omver te rijden, maar we dagen elkaar wel altijd uit om open te communiceren over de te nemen afslag. Net als onze open office, vloeien nieuwe ideeën ook transparant door het kantoor.

 

Heb je zelf een brutally honest suggestie voor verbeteringen? Laat het Pieter even weten via community@snappcar.nl

 

SnappCar-Kantoor-Open Office

2. Self-propellingness

De tweede SnappValue is self-propellingness. Initiatief nemen maar vooral om hulp vragen wanneer je dat nodig hebt. Bij SnappCar gaan we er van uit dat iedereen zijn of haar potentie volledig benut ten goede van het bedrijf. Dat betekent ook een zekere vrijheid in het nemen van verantwoordelijkheden.

If we do not let people do things the way they do, we will never know what they are really capable of. – Ricardo Semler

Met self-propellingness bedoelen we overigens niet dit:

(Bij het maken van deze video zijn geen managers gewond geraakt)

3. Dare to choose

Durf te kiezen. Door dag in dag uit focus te houden op wat het meest belangrijke is, kunnen we met SnappCar echt een verschil maken. We dagen elkaar uit tot het maken van de juiste beslissingen. Zoals hier, waar Henrico en Robin werken aan privatelease met SnappCar.

SnappCar kantoor private lease

Dare to choose hangt ook samen met het maken van je eigen keuzes. En soms zijn die niet eens zozeer werkgerelateerd. Zoals Floris (tevens zelf verhuurder), die even z’n nieuwe sokken showt.

SnappCar kantoor snappvalues

4. Think opposite

Denk tegenstrijdig, creatief, sta open voor nieuwe ideeën. Net zoals autodelen een nieuwe vorm van mobiliteit is, proberen we ook elkaar steeds een nieuw perspectief te bieden. Dat komt geregeld voor tijdens de lunch. Met z’n allen aan een lange tafel waar niet alleen de vegan-salades worden doorgegeven, maar ook suggesties voor nieuwe producten of site-verbeteringen.

SnappCarOfficePictures-Lunch

Naast een gezonde lunch zijn er ook ergonomische ballen om op te zitten. Dan – hieronder te zien – is met zijn team verantwoordelijk voor de iOS en Android app. Hij uit zijn Think opposite door de stoel te verruilen voor een stuiterende, groene bal. Het kan ook zijn dat’ie stiekem fan is van LINGO.

SnappCarOfficePictures-Dan

5. Stay Foolish

“This is the real secret of life — to be completely engaged with what you are doing in the here and now. And instead of calling it work, realize it is play.” – Alan W. Watts

Onze vijfde en laatste SnappValue valt perfect samen met de quote hierboven. Bij SnappCar hebben we écht plezier in wat we doen. We staan achter ons product en streven er iedere dag naar autodelen een stukje leuker, gemakkelijker en toegankelijker te maken. Met meer dan 250.000 gebruikers die dagelijks een auto huren of verhuren zijn we op de goede weg, maar we gaan uiteraard verder. De missie van 5 miljoen minder auto’s in 2022 staat bij iedere Snappie op het netvlies. Dat we onderweg samen met de community plezier maken is daar een belangrijk onderdeel van.

 

 

 

Deel jouw plek

Waar overhandig jij de autosleutels als je een boeking start? We zijn benieuwd! Maak een selfie van de sleuteloverdracht en deel jouw plek met ons. Stuur een foto – of een hele serie – naar community@snappcar.nl t.a.v. “Mijn plek” en wie weet welke verrassing jouw kant op komt.

Happy Snapping!

Laat je horen :)

%d bloggers liken dit: