16 februari 2017

Development Update #1 | 2017

Verandering is niet altijd direct zichtbaar of zelfs merkbaar, soms moet er ook aan de fundering geklust worden. Dat is waar we de afgelopen tijd flink mee bezig zijn geweest. Benieuwd wat er zoal gebeurd is, je leest het in de eerste Development Update van 2017: 

Doordat SnappCar blijft groeien betekent dit dat het platform steeds meer te verduren krijgt. Aan ons team de taak de fundering daarom goed neer te leggen zodat we hier in de toekomst op kunnen verder bouwen.

Refactoring

De afgelopen tijd is er veel ‘achter de schermen’ gebeurd. Geen grote veranderingen dus die zichtbaar of merkbaar zijn maar toch essentieel voor het behoud van SnappCar en de gebruikerservaring. Ons team is bezig met het zgn. refactoring van de code om zo beter te begrijpen hoe de code in elkaar zit en om de code te verbeteren.

Van deze refactoring merk je in de eerste instantie niets, maar op termijn betekent het dat het platform stabieler wordt en dat kleine of grote veranderingen soepel verlopen.

Pricing

We zijn begonnen met de refactoring van alle onderdelen die iets te maken hebben met betalingen en het prijsmodel, en dat zijn er nogal wat. Bijna alles op het platform is verbonden aan deze onderdelen. Het systeem staat en valt met de correcte werking ervan, een ingewikkeld systeem dat verweven zit door bijna alle stappen die huurders en verhuurder doorlopen.

Er is met name gewerkt aan een meer modulair systeem zodat kleine wijzigingen gemakkelijk doorgevoerd kunnen worden zonder dat alles aangepast moet worden. Niet alleen een grote stap vooruit omdat het veel praktischer is maar het verkleint zo ook de kans op fouten.

Bug fixes

Soms gaat er iets stuk en dat is natuurlijk vervelend omdat dit de gebruikerservaring ondermijnt. Als dat gebeurt werken ons Community en Development team nauw samen om het probleem op te lossen. Met korte lijntjes en soms een avond pizza & laptops gaan we het probleem te lijf!

Hierbij is het belangrijk dat we van onze gebruikers duidelijk door krijgen wát er precies misgaat. Gelukkig zijn onze gebruikers erg betrokken en willen ze ons graag helpen, helaas moeten we ze soms ook teleurstellen omdat sommige bugs geen prioriteit hebben. Wel is het altijd zinvol om problemen tijdens het gebruik van SnappCar te melden omdat we zo ons overzicht up-to-date houden. Dit kan ook leiden tot ineens een “Eureka!” moment waardoor we meerdere dingen tegelijk kunnen oplossen omdat er een verband is ontdekt.

Growing the team

Om het platform te laten groeien en nog verder te verbeteren zijn we op zoek naar nieuwe team members. Een groot deel is al gevonden maar we zijn nog op zoek naar wat pareltjes:

iOS Developer

UX Designer

Angular (2.0) Developer

Daarnaast hebben we ook nog een aantal vacatures openstaan voor ons Marketing en Community Team. Wil jij ook voor Nederlands grootste auto-deelplatform werken? Bekijk de andere SnappJobs hier!

Join the conversation! 2 Comments

  1. “de komende tijd flink mee bezig zijn geweest”, iets klopt er niet in deze zin, Maar ja, er klopt wel meer niet.
    1) Veel te trage site, vooral via mobiel. en daarmee moeten we tegenwoordig toch in- en uitchecken. Het duurt soms veel te lang voor dat de site reageert en ik zit toch op 4G, waardoor het in- of uitchecken soms mislukt.
    2) Betaling. Er blijft wel erg veel tijd (lees: geld) hangen tussen uitchecken en betalen. Hier zou eens wat meer duidelijkheid over gegeven moeten worden. Ook tussen het berekende en daadwerkelijk uitbetaalde bedrag zit (meestal) 1 cent verschil maar soms ook 2 cent. en dan gaat de afronding altijd naar beneden in het voordeel van SnappCar.

    Verder niets mis om te communiceren maar bovenstaand stuk is voor de gewone gebruiker van SnappCar toch allemaal een beetje ‘abracadabra’ en ‘kretologie’.

    Beantwoorden
    • Hi Ernst,

      Bedankt voor je reactie! Oeps, dat klopt inderdaad niet, ik heb het meteen aangepast! De problemen die je benoemd m.b.t. de snelheid van de website zijn bekend en we doen ons best om daar verandering in te brengen. De zgn. refactoring is hier een belangrijk onderdeel van, met een goede fundering kunnen we de rest opbouwen en verbeteren.

      Wat je benoemd over de afronding is natuurlijk niet de bedoeling. Ik wil je vragen dit te communiceren (met de bedragen + boekingsnummers) met ons Community team via support@snappcar.nl zodat we daar een passende oplossing voor kunnen vinden!

      Groetjes,
      Wieteke (SnappCar Community Team)

      Beantwoorden

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

About Wieteke

Ik ben een dromer, een denker en een doener. Op zoek naar waar geluk en een mooi leven. digitale media | trends | social media | environmentalist | visual thinker |

Categorie

Development Update, Nieuws

Tags

, , ,