Als je succesvol en met regelmaat je auto wilt delen op SnappCar, is het belangrijk dat je goed vindbaar bent. Onze zoekfunctie probeert jouw auto al vindbaar te maken door de kenmerken van jouw auto te matchen aan de specifieke wensen van de huurder, maar er zijn ook kleine dingen die jij zelf kunt doen om hoger in de zoekresultaten te komen.

Lees hieronder hoe je ervoor  kunt zorgen dat jouw auto boven het gras uit komt te steken!

Beschikbaarheid

Eén van de belangrijkste dingen die je kunt doen is de beschikbaarheid van je auto instellen in je SnappCar-kalender. Natuurlijk kun je nooit van alle dagen in de maand 100% zeker weten of je daadwerkelijk beschikbaar kunt zijn om je auto te delen – we hebben allemaal wel eens spontane afspraken en uitjes.

Toch zijn er altijd wel tijden waarvan je van te voren al weet dat je beschikbaar bent. Zet deze in je kalender en houd hem daarna goed bij (wekelijks tot 1x in de maand). Zo komen jij en een potentiële huurder niet voor verrassingen te staan én kun je vaker en succesvoller je auto delen, waardoor je je positie in de zoekresultaten hoog houdt.

Je vindt de beschikbaarheidskalender in het autoprofiel via Mijn Auto’s > kies Aanpassen.

beschikbaarheid

Wil je nog sneller en makkelijker verhuren? Probeer dan eens ‘Direct Boeken’ uit. Door deze tool in te schakelen hoef je niet meer tussentijds huurverzoeken te accepteren: dit wordt automatisch voor je gedaan aan de hand van jouw persoonlijke instellingen! Meer weten? Je leest er hier meer over.

Reageren op huurverzoeken

Een andere manier om vindbaar te worden is door (snel) te reageren op je huurverzoeken.

Zodra er een nieuw huurverzoek binnenkomt ontvang je van ons een SMS en een e-mail met o.a. de boekingsperiode, je potentiële opbrengst en een link naar het profiel van de huurder. Via deze e-mail kun je direct en gemakkelijk het verzoek accepteren of afwijzen. Hierna krijg je de optie om een reactie te sturen met betrekking op het huurverzoek.

Het komt ook wel eens voor dat je een huurverzoek ontvangt die jou, op dat moment, toch niet zo goed uitkomt. Toch is het belangrijk voor je positie in de zoekresultaten om op zo’n moment wel te reageren op het huurverzoek, ook wanneer je deze niet wilt/kunt accepteren.

Extra tip: Door een reactie te sturen wanneer je het huurverzoek niet kunt accepteren kom je, in overleg, vaak tot een periode die wel schikt voor jou en je huurder. Dan kan de huurder een nieuw verzoek indienen, welke je vervolgens meteen kunt accepteren!

Reviews

Ook het hebben van veel goede reviews zorgt een betere positie in de zoekresultaten! Goede reviews ontvang je bijvoorbeeld door je auto netjes te houden, maar ook door snel te reageren op een huurverzoek. Dit geeft de huurder namelijk een betere ervaring bij het boeken van jouw auto.

Als je na het accepteren van het huurverzoek ook duidelijk blijft communiceren, wordt de ervaring voor de verhuurder alleen maar beter en zal de huurder uiteindelijk sneller een lovende vijf-sterren review achterlaten.

Wat doe jij om die vijf-sterren reviews in de wacht te slepen? Laat het weten in een berichtje onder dit artikel, op onze sociale kanalen of stuur een mailtje naar community@snappcar.nl!

Join the conversation! 10 Comments

  1. Leuk zo’n beveiligde blog waar je ‘je'(??) wachtwoord moet invullen van de ‘site'(??). Welk wachtwoord en welke site? Ik probeer het met mijn wachtwoord van snappcar.nl maar dat lukt niet. Bij mijn weten heb ik geen wachtwoord van de blog-site.

    Ingewikkeld allemaal hoor !!

    Groeten, een nieuwsgierige verhuurder, Ernst

    Beantwoorden
    • Hoi Ernst,

      Wat leuk dat je al zo nieuwsgierig was naar onze blog, maar kennelijk was deze er (helaas) nog niet helemaal klaar voor!
      Als het goed is heb je nu geen problemen meer om de blog te kunnen lezen. Laat je ons weten wat jij doet om die vijf-sterren reviews in de wacht te slepen?

      Happy Snapping,

      Maxence

      Beantwoorden
  2. Verrassingen is met dubbel r.

    5-sterren reviews krijg ik door net iets meer te doen dan huurders verwachten.

    Rolletje pepermunt.
    Klein instructiekaartje met tips.
    Altijd volle tank bij vertrek.
    Aanbieden dat de fiets binnen gestald kan worden.
    Flexibel zijn waar dat kan.

    Beantwoorden
    • Hi Marco,

      Bedankt voor je verbetering en wat leuk om te lezen dat je graag iets extra’s doet voor je huurders. Daar zullen ze vast blij mee zijn!

      Happy Snapping,

      Maxence

      Beantwoorden
  3. Gaat vanzelf. Auto netjes houden. Uitleg geven over bijzonderheden. Fiets laten stallen op veilige plek. Ik bied vliegveld-pickupservice voor een klein bedrag. Snel reageren op huurverzoeken en berichten.
    Nu – aan de andere kant – mag Snappcar ook iets toevoegen: een selectiecriterium Buitenlandgebruik. Hoewel in mijn profiel staat dat buitenland niet is toegestaan blijken huurders de auto te huren en er wél mee naar het buitenland te gaan. Zij zouden mijn auto om te beginnen al niet in beeld moeten krijgen maar dat gebeurt dus wel en dat profiel lezen ze toch niet.

    Beantwoorden
    • Hi Marian,

      Wat vervelend dat dit gebeurd! Op dit moment is er inderdaad nog geen oplossing voor, de huurder dient zelf te filteren op auto’s die beschikbaar zijn in het buitenland.
      Ik heb je opmerking wel genoteerd en ga het spoedig opnemen in het SnappCar team!

      In de tussentijd kun je misschien extra duidelijk in het profiel van je auto zetten dat huurders niet met jou auto naar het buitenland kunnen.

      Happy Snapping,

      Maxence

      Beantwoorden
  4. Hallo,

    Jullie gaan er vanuit dat iedereen een smartphone heeft. De dag dat ik een sms-je kreeg, Was op zaterdag 22 oktober, de dag dat de voortent van de caravan er af moest en alles ingepakt moest worden. Ik heb ’n simpele mobiel waarmee ik kan bellen en een sms-je versturen, maar dat lukt niet om dat naar de eventuele huurder te sturen. Wel heb ik toen ik doodmoe thuiskwam direct mijn pc aangezet en een berichtje gestuurd naar de huurder, die zich intussen al had afgemeld. Ik kan maar op één plek tegelijk zijn en heb gedaan wat mogelijk was. Waarom proberen jullie verhuurders niet te bellen als ze niet snel genoeg reageren?

    Beantwoorden
    • Anno 2016 zou ik niet willen dat Snappcar mensen gaat bellen. Je mag denk ik verwachten dat verhuurders ook andere berichten snel lezen, zelf zorgen dat ze snel kunnen reageren via het platform zoals het wordt aangeboden, of anders zelf accepteren dat huurverzoeken dan aan hun voorbij gaan. Het bellen van verhuurders zou namelijk erg veel kosten, vanwege het persoonlijke contact vele malen meer dan de digitale wegen.

      Beantwoorden
  5. […] je weten hoe je het meeste uit jouw autoprofiel kan halen? Lees dan hier onze blog over het verbeteren van je zichtbaarheid op […]

    Beantwoorden

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

About Wieteke

Ik ben een dromer, een denker en een doener. Op zoek naar waar geluk en een mooi leven. digitale media | trends | social media | environmentalist | visual thinker |

Categorie

Auto verhuren, Hoe werkt het

Tags

, , , , , , , , , , , ,