Wanneer je je auto verhuurt is het belangrijk dat je goed verzekerd bent. Natuurlijk weet jij dat je je daar bij SnappCar geen zorgen over hoeft te maken. Tijdens de verhuur van je auto is namelijk de SnappCar-verzekering van kracht. Wat die SnappCar-verzekering nou precies inhoudt? In dit artikel wijzen we je op 5 belangrijke dingen die je misschien nog niet wist over de SnappCar-verzekering:

1. Jouw eigen no-claim korting blijft altijd beschermd

De SnappCar-verzekering gaat als het ware als een extra laagje over je verzekering heen, waardoor jouw eigen verzekering tijdelijk on-hold wordt gezet. Op die manier blijft je no-claim korting onaangetast als een huurder schade rijdt in jouw auto. Mocht er schade ontstaan tijdens de boeking dan wordt deze via onze verzekeraar Allianz afgehandeld.

In principe is het niet nodig dit te melden aan de verzekeraar omdat jouw verzekeraar geen rol speelt tijdens een SnappCar boeking. Je kunt natuurlijk altijd contact opnemen met je verzekeraar om er zeker van te zijn dat het is toegestaan om je auto te verhuren.

2. Casco verzekerd

Met onze SnappCar-verzekering is je auto ook volledig casco verzekerd tijdens de verhuur. Huh wat? Een cascoverzekering is een verzekering die de schade aan je auto dekt, ook als die door eigen schuld ontstaan is.

Psst! Wist je dit al? Voorheen was de verzekerde dekking maximaal €70.000,- , sinds Allianz onze partner in verzekeringen is (1 maart 2016), is de maximale verzekerde dekking verhoogd naar wel €90.000,-.

3. Je bent compleet verzekerd bij internationale verhuur

SnappCar is hard aan het groeien, in Nederland en internationaal. Ons doel, van 1% minder auto’s in Europa, komt hierdoor steeds dichterbij!
Om ook internationaal altijd een goede verzekering te kunnen garanderen, is SnappCar sinds dit voorjaar een samenwerking aangegaan met Allianz. Speciaal voor SnappCar verzekert Allianz ook de verhuur van je auto in Nederland én als een huurder over de grens gaat! Ook kun je jouw auto via Allianz verhuren aan huurders in alle deelnemende SnappCar-landen. Je kunt dus ook vanuit Denemarken, Zweden en Duitsland huurders accepteren!

Allianz 
Allianz is een wereldleider in verzekeringen en financiële dienstverlening en de professionele, betrouwbare partner bij de verzekering van jouw SnappCar. Lees hier meer over Allianz & SnappCar.

4. Snappen in het buitenland? Een groene kaart is meestal niet meer nodig!

De groene kaart is in de meeste landen niet langer nodig als internationaal verzekeringsbewijs. Om het je makkelijker te maken ontvang je van SnappCar per boeking een geldig verzekeringsbewijs. Deze geef je samen met het schadeformulier mee aan de huurder. Zo hoeft er geen groene kaart aangevraagd te worden.

Let op: bekijk hier in welke landen de groene kaart niet nodig is en waar deze nog wel verplicht is.

5. Schade? Er is altijd een garage bij jou in de buurt!

Schades worden afgehandeld bij alle garages die aangesloten zijn bij Topherstel. Dit is een breed netwerk van schadeherstellers, zo is er altijd één bij jou in de buurt! Zorg ervoor dat je altijd het (ingevulde) schadeformulier bij je hebt, zodat de schade zo snel mogelijk opgenomen kan worden.
Klik hier voor een schadehersteller bij jou in de buurt.

Psst! Wist je dit al? Het taxatierapport van oldtimers & campers is nu leidend in geval van schade; mits deze niet ouder is dan 24 maanden én uitgevoerd door een VRT of TMV gecertificeerde taxateur.

Voor meer informatie en de bijbehorende documenten over verzekeringen ga je naar www.snappcar.nl/insurance.aspx, of bekijk de website van Allianz http://www.allianz.nl/snappcar

Zo! Nu weet je de belangrijkste dingen over onze SnappCar-verzekering. Wist je ook al dat je nog vaker je auto kunt verhuren en dus meer kunt verdienen door de functie Direct Boeken aan te zetten?  Lees meer over de nieuwe functie Direct Boeken.

Vond je dit ook zo interessant? Deel het met je vrienden en familie via je sociale kanalen en laat een berichtje achter onder dit artikel.

Join the conversation! 7 Comments

  1. Klopt het dat de verzekeringkosten voor de huurder 30% bedragen van de opbrengst van het verhuurbedrag? Wel zo eerlijk, volledig dat te vermelden dus dat kan nóg beter misschien.. De verzekeringvoorwaarden zijn zeker netjes in orde!!

    Beantwoorden
  2. Volgens mij is het 15%. Die andere 15% die je waarschijnlijk bedoelt, is de commissie voor SnappCar zelf.

    Beantwoorden
  3. […] samenleving. Uiteraard ben je als communitylid van SnappCar ben je altijd en overal in Europa goed verzekerd en krijg je ook nog eens gratis extra support en tips. Bekijk hier eens hoe autodelen via SnappCar […]

    Beantwoorden
  4. […] is een keer schade ontstaan tijdens verhuur, daar werd ik door de huurder meteen over gebeld en de verzekering van SnappCar heeft het vervolgens prima […]

    Beantwoorden
  5. […] een betere samenleving. Uiteraard ben je als communitylid van SnappCar altijd en overal in Europa goed verzekerd en krijg je ook gratis extra support en tips. Bekijk hier eens hoe autodelen via SnappCar precies […]

    Beantwoorden
  6. Goed artikel, sowieso goed dat het op deze manier geplaatst is zodat iedereen altijd op de hoogte is.

    Beantwoorden
  7. […] een betere samenleving. Uiteraard ben je als communitylid van SnappCar altijd en overal in Europa goed verzekerd en krijg je ook gratis extra support en tips. Bekijk hier eens hoe autodelen via SnappCar precies […]

    Beantwoorden

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Categorie

Auto verhuren, Hoe werkt het, Tips, Verzekeringen

Tags

, , , , , , , , ,