Gefeliciteerd! Je hebt je auto beschikbaar gesteld op SnappCar of je bent klaar om het avontuur te beginnen en het nieuwe en onbekende te omarmen. Je hoort nu officieel bij de SnappCar-community van duizenden autohuurders en -verhuurders, verspreid over drie verschillende landen.

Wij vinden het belangrijk dat jij, en alle andere verhuurders in onze community, veilig gebruik kunt maken van SnappCar. Daarom zorgt SnappCar ervoor dat jij op ons en onze huurders kunt vertrouwen, zodat jij je auto met een gerust hart kunt verhuren. Hoe we dat precies doen lees je in onze Checklist Betrouwbaarheid hieronder.

Checklist Betrouwbaarheid

1. Geverifieerde identificatie van de huurders
2. Spelregels
3. Het huurdersprofiel
4. Dekking voor verhuurders

Facebook_Check_Betrouwbaarheid

1. Geverifieerde identificatie van de huurders

Veiligheid en vertrouwen is de basis. Huurders die zich aanmelden op SnappCar moeten voordat zij een auto kunnen huren hun identiteit verifiëren door het opgeven van een geldig e-mailadres, privé-adres, telefoonnummer en een geldig rijbewijs.
Daarnaast verifiëren huurders hun identificatie middels een betalingsverificatie, het inscannen van hun identiteitsbewijs of met een sociale media check.

Zijn alle gegevens helemaal in orde? Dan pas kan de huurder huurverzoeken uitzenden.

2. Spelregels

Elke community heeft bepaalde spelregels, en dat geldt zeker ook voor ons. Bij het aanmaken van het huurdersprofiel wordt er akkoord gegaan met de algemene voorwaarden die gelden binnen onze community. Zo zorgen we ervoor dat de SnappCar community veilig en vertrouwd blijft.

Bekijk hier onze algemene voorwaarden.

3. Het huurdersprofiel

Een auto is voor de meeste mensen een waardevol object. Het kan daardoor best spannend zijn om je auto te verhuren aan iemand die je nog niet kent. Daarom krijgt iedereen die zich als huurder aanmeldt een eigen profiel. Hiermee maken we het makkelijker voor je om onze huurders beter te leren kennen.

Krijg je een huurverzoek binnen? Gebruik ons berichtensysteem om direct meer informatie op te vragen bij de huurder. Waarvoor wil hij/zij de auto gebruiken? Wat zijn andere onduidelijkheden waar je meer informatie over zou willen ontvangen? Vraag het snel en eenvoudig via een berichtje.

Screenshot_review

4. Dekking voor verhuurders

Tijdens de boeking is de SnappCar-verzekering, via onze verzekeraar Allianz, van kracht. Deze gaat als het ware als een extra laagje over jouw verzekering heen. Op die manier blijft jouw no-claim korting beschermd. Lees hier meer over dekking van de verzekering voor verhuurders.

Mocht er toch schade ontstaan tijdens de boeking? Dan is het meestal heel gemakkelijk samen op te lossen. Lees hier meer over wat jullie het beste kunnen doen bij schade.

Wat kan ik als verhuurder doen?

Het belangrijkste wat jij kunt doen om bij te dragen aan een veilige en betrouwbare community is het schrijven van eerlijke recensies over je huurders.

Alle recensies over huurders op SnappCar zijn geschreven door verhuurders uit onze community, dus iedere recensie die je ziet is gebaseerd op een boekingservaring die een verhuurder had met een huurder van SnappCar.

Begin vandaag nog met het schrijven van je recensies en help ons mee om onze community veilig en betrouwbaar te houden! Om een recensie achter te laten voor een recente boeking, ga je naar je ‘Mijn verhuur’ in je verhuurdersprofiel.

Join the conversation! 4 Comments

  1. Hallo Maxence

    Op wat voor lijst ben ik nu weer terecht gekomen? Vraag maar even aan Pascal, of ook aan medewerkers, ik doe al sinds enige jaren mee bij SnappCar, eerst als verhuurder, toen als huurder en ook enige male als Crowd-funder. Ik promoot SnappCar waar ik maar kan en heb al heel wat mensen laten meedoen.

    groetjes

    Hein Pekelharing Lange Sloot 13 1991HN Velserbroek tel.: 0237434745

    Beantwoorden
  2. Wat ik ook fijn zou vinden, is dat je als huurder ook verhuurders kunt beoordelen waarmee je uiteindelijk niet tot een huuroverkomst bent gekomen. Deze optie zie ik nu nergens (als huurder).
    Heb deze zomerperiode erg veel last gehad van meerdere dagenlang totaal niet reagerende verhuurders die hun auto wel als beschikbaar online hadden staan (maar dan bv op vakantie bleken) en zelfs eentje die als verhuurder zelf een verzoek van mij niet wilde annuleren, maar mij vroeg om dat te doen, opdat hun reactiescore van wél gehonoreerde huurverzoeken (kunstmatig dus) op peil zou blijven.

    Beantwoorden
    • Hoi Marije,

      Ik snap je frustratie! Hieronder een tip van onze Helpdesk:
      We raden onze verhuurders aan om hun beschikbaarheid zo actueel mogelijk in te stellen, om teleurstellingen bij huurders, zoals jij, te voorkomen. Desondanks kan het voorkomen dat de door jouw gekozen verhuurder het huurverzoek afwijst. Dat is heel vervelend. Reageert niemand op jouw huurverzoek? Dan gaat ons systeem automatisch op zoek naar alternatieven bij jou in de buurt. We stellen pas een alternatief aan je voor wanneer deze door de verhuurder is geaccepteerd. Zo weet je zeker dat je deze auto kunt huren. Je hoeft dan alleen nog maar te betalen wanneer je besluit akkoord gaat met het geboden alternatief! Je kunt deze zoekoptie overigens in- of uitschakelen in jouw profiel.

      Ik hoop dat je hier wat aan hebt 🙂

      Happy Snapping!

      Maxence

      Beantwoorden

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Categorie

Auto verhuren, Hoe werkt het

Tags

, ,