Zoals je misschien al in onze recente mailings hebt kunnen lezen gaan we over op een digitale versie van het SnappForm. Geen gedoe meer met printers die niet willen werken en geen papierverspilling meer! Maar hoe werkt dat dan precies? Een kleine introductie:

Het nieuwe digitale SnappForm dat binnenkort officieel gelanceerd wordt draait om het in- en uitchecken van de auto aan het begin en het eind van een boeking. In plaats van het ondertekenen van het papieren SnappForm bevestig je de status van de auto aan de hand van een aantal vragen die je online beantwoordt (via je smartphone of computer).

Om er voor te zorgen dat het straks helemaal soepel verloopt hebben we ook alvast de Helpcenter-artikelen voor je klaar gezet. Neem ze rustig door en lees ook de bijbehorende FAQ voor meer informatie.

Voor verhuurders

Wanneer je jouw auto verhuurt kan het natuurlijk zo zijn dat de auto al bestaande schades heeft. Om de check-in te versoepelen kun je als verhuurder bestaande schades invoeren, welke dan worden opgeslagen zodat je deze niet bij elke verhuur opnieuw hoeft in te vullen.

Wanneer je ingelogd bent en je naar Mijn auto’s gaat zie je hier nu een nieuwe knop Bekijk schades staan. Hier kun je bestaande schades toevoegen aan jouw auto-geschiedenis, zo is de status van jouw auto altijd up-to-date en hoef je dit niet aan het begin van elke boeking in te voeren. Handig toch!

Lees hier het Helpcenter-artikel voor Verhuurders!

Wanneer er een boeking is krijg je ongeveer 30 min voor de start een bericht van ons om de check-in te starten, je kunt dan alvast kilometerstand en het brandstofpeil invoeren voordat de huurder komt. Wanneer de huurder arriveert controleer je het rijbewijs en wacht je op het akkoord van de huurder.

In het kort:

  • Vul eventuele schades vooraf in;
  • Check-in start 30 min voor aanvang van de boeking;
  • Vul de kilometerstand en het brandstofpeil in;
  • Controleer rijbewijs;
  • Na akkoord van de  huurder kun je de sleutel overdragen.

Voor huurders

Ongeveer 30 min voordat de boeking begint krijg je een SMS en e-mail van ons om de check-in te beginnen. Waarschijnlijk heeft de eigenaar al een aantal dingen ingevuld zoals kilometerstand, schades en het brandstofpeil.

Controleer de ingevulde gegevens en geef je akkoord, nadat de verhuurder jouw rijbewijs heeft gecontroleerd en jullie allebei akkoord zijn ontvang je de sleutels!

Lees hier het Helpcenter-artikel voor Huurders!

In het kort:

  • Controleer de kilometerstand en het brandstofpeil;
  • Bekijk en controleer de auto op schades;
  • Geef je akkoord en ontvang de sleutel!

Na afloop doorlopen jullie dezelfde stappen, het uitgangspunt is: de auto komt met dezelfde status terug als dat deze begon met uitzondering van de kilometerstand natuurlijk.

Bekijk hier de FAQ voor huurders en verhuurders!

Mocht je voor nu nog aanvullende vragen hebben laat het ons weten via het Community Support Team – support@snappcar.nl o.v.v. ‘Digitaal SnappForm’.

Join the conversation! 13 Comments

  1. Ik zie niet wat te doen als het digitale SnappForm niet werkt. Hoe kunnen we dan handelen?

    Beantwoorden
  2. En wat als je nu eens geen smartphone Hebt? Blijft het papieren snappform ook nog mogelijk?

    Beantwoorden
  3. Super ontwikkeling! De drempel voor huur en verhuur moet zo laag mogelijk liggen. Het niet hoeven te printen scheelt daarin weer.

    Uiteindelijk zou het ook mooi zijn als je ook de sleuteloverdracht uit het proces kan halen door bijvoorbeeld toegang tot de auto te geven via de smartphone. Uiteraard moet je dan wel zeker weten dat je de juiste persoon toegang geeft. Daar zijn op zich voldoende authenticatie technieken voor beschikbaar.

    Ik snap dat er kritische vragen zijn ten aanzien van het niet hebben van internet of een smartphone maar ik zie vooral heel veel positieve kanten.

    Keep up the good work!

    Beantwoorden
  4. Wat ikzelf vaak doe als ik geen formulier heb uitgeprint is even een foto van het dashboard maken zodat ik op die manier de km-stand en het brandstofpeil kan vastleggen. Als ik niet thuis ben bij het inleveren vraag ik de bestuurder of ze de sleutel door de brievenbus gooien en mij een nieuwe foto van het dashboard willen sturen. Zou mooi (en extra veilig) zijn als dit ingebouwd zou kunnen worden in de app.

    Beantwoorden
  5. Op zich een goede ontwikkeling, maar werkbaar?

    Ik kan de verkeerd ge-uploade foto’s niet meer verwijderen
    Ik kan geen wijzigingen in de schades aanbrengen in de geplaatste afbeelding.
    Ik zou het fijn vinden als de opties, genoemd in punt 1 en 2 er wèl zijn…

    Beantwoorden
  6. Gisteren voor het eerst het digitale snappform gebruikt. Ik moet zeggen het leek me fantastisch maar na gebruik heb ik toch wel wat kanttekeningen.
    Het digiform is geen APP maar een internet applicatie via de browser. Je vult gegevens in en drukt op volgende maar heb dan geen enkel overzicht meer op wat je hebt ingevuld en kan het ook niet meer wijzigen als je per ongeluk een verkeerd cijfer of antwoord gegeven hebt.
    Ook heb je na afloop geen inzicht op wat er is ingevoerd.
    Ik heb toch liever wat overzicht tot dat de huur is afgerond en betaald.
    Het zou beter zijn om een ‘echte’ app te ontwikkelen en die eerst met een x-aantal gebruikers goed te testen en te piloten voordat je hem over de schutting gooit.

    Beantwoorden
  7. Vind ook de nieuwe app wat prematuur .
    geen copie meer in mijn ordner heel jammer.
    Wat te doen bij een verkeer overtreding .
    Dan ben ik volgens mij heel snel het spoor kwijt..
    Conclusie alleen voor de verhuurder nog een papieren copie.
    dank U wel.
    hg wim hemker

    Beantwoorden
  8. Ben er niet tevreden over.
    Hiervoor gaf de sleutel en auto wel eens de avond van tevoren, omdat ik er bijv niet ben bij het begin van de huurperiode, bijv omdat ik aan het werk ben.
    Dit is nu onmogelijk.
    Nu moet er ingecheked worden vlak voor de huurperiode begint.
    Kortom, vind het een behoorlijke verslechtering tav flexibiliteit van sleuteloverdracht.
    Als me dit te lastig wordt, stop ik ermee

    Beantwoorden
  9. In onze digitale samenleving zie je steeds vaker innovaties van mogelijkheden die het an sich prima doen. Onde het mom van duurzaamheid en duidelijkheid wordt ook zo bij Snappcar een manier van inchecken en uitchecken geïmplementeerd die tot nu toe geen meerwaarde heeft. Innovatie hoeft niet altijd op een digitale manier te gaan. En dit is een overbodige innovatie als ik zo vrij mag zijn.

    Het papieren bewijs was om allerlei redenen zoveel praktischer en voordeliger.

    Die redenen zijn o.a.: schriftelijk bewijs van de huur, een duidelijk overzicht van de kosten, de kilometerstanden e.d. voor zowel huurder als verhuurder duidelijk vermeld.. Maar totaal storend is nog wel het feit dat ervan uitgegaan wordt dat a) iedereen een smartphone heeft (er zijn nog steeds mensen zonder smartphone).
    b) er soms geen bereikbaarheid is op een bepaalde locatie, waardoor de km stand e.d. achteraf ingevuld worden en niet iedereen een internetabonnement in zijn telefoon heeft.
    c) er storende elementen in zitten, die onlogisch werken. Een daarvan is een aflopende timer, zodra de huur begonnen is. Wat is daar de doorslaggevende factor van geweest, om die te implementeren? Totaal overbodig en irritant.

    Deze digitale innovatie kenmerkt geen noodzakelijke voordelen.

    Is er geen wijze waarop ik en andere huurders en verhuurders gewoon de mogelijkheid hebben tussen de papieren vorm of de digitale vorm? Alleen al die keuzevrijheid geeft mensen zelf de keuze te bepalen wat voor hen zelf het fijnste is.

    Beantwoorden
    • Ik ben het 100% eens met deze reactie. Ik heb zelf maar een Snappform ontwikkeld wat ik de verhuurder laat invullen (o.a. het adres) en ondertekenen.Ik vul het digitale in op mijn huiscomputer en als er verschil is tussen de huurder en mijzelf dan ga ik weer naar boven en zal op mijn eigen computer reageren. Maar de sleutel overhandig ik als er een handtekening op mijn eigen ‘snappform’ staat.
      Overigens zou ik het prettig vinden als SnappCar ook eens een reactie geeft op dit forum.

      Beantwoorden
  10. […] Check de auto op bestaande schade (vul ze voor het gemak al online in!) […]

    Beantwoorden
  11. […] Meer informatie over hoe het precies werkt, vind je hier: Digitale SnappForm – Hoe werkt het? […]

    Beantwoorden
  12. Graag de papieren versie naast de digitale. Inmiddels heb ik het “flitsboeken” eraf gegooid: de flexibiliteit is voor mij als verhuurder minder geworden. Jammer.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

About Wieteke

Ik ben een dromer, een denker en een doener. Op zoek naar waar geluk en een mooi leven. digitale media | trends | social media | environmentalist | visual thinker |

Categorie

Development Update, Nieuws

Tags

, , , , , , ,