Een auto huren gaat gemakkelijk via SnappCar, maar hoe zit dat nou precies met brandstof? En zijn brandstof en extra kilometers met elkaar verbonden? In dit blog leggen we het precies uit!
Eigenlijk is het heel simpel: zoals je de auto meekrijgt, zo lever je hem weer in. Het handigst is dat de verhuurder zorgt dat de tank vol zit en jij de auto ook met een volle tank teruggeeft. Dat is het makkelijkst en hier is (bijna) geen discussie over mogelijk.
Het kan natuurlijk gebeuren dat je geen tijd meer hebt om te tanken of zo 1,2,3 geen tankstation kunt vinden. Overleg dan met de verhuurder, jullie kunnen onderling de betaling afspreken.
Zoals hierboven benoemd mogen jullie inderdaad wat anders afspreken. Je mag contant betalen of het bedrag overmaken naar de verhuurder. Bespreek vooraf met elkaar wat de beste oplossing is.
Let op: dit geldt alleen voor de brandstof, kilometers worden altijd via het platform verwerkt.
Brandstof en extra kilometers staan los van elkaar. Het verschil tussen verbruik en afschrijving van de auto zit zo:
Brandstof
Je krijgt de brandstof niet gratis van de verhuurder. Je betaalt voor de verbruikte brandstof, je geeft de auto terug zoals je hem meekreeg. Je noteert voorafgaand aan de boeking de tankinhoud en wederom bij terugkomst. Brandstof mag je onderling oplossen met de verhuurder, kilometers verwerken we via het platform.
Kilometervergoeding
De kilometervergoeding kun je het beste omschrijven als een vergoeding die je betaalt voor de afschrijving van de auto. Deze vergoeding staat dan ook los van de brandstofkosten. De verhuurder bepaalt zelf de prijs per kilometer. Alle boekingen hebben minimaal 100 vrije kilometers per dag (let op: bij een halve dag heb je 50 kilometer in plaats van 100). Het is dan ook belangrijk om voorafgaand aan de boeking de kilometerstand in te vullen en na afloop de eindstand bij de check-in en check-out te zetten.
Een elektrische auto kun je natuurlijk niet ‘volgooien’, daar zijn andere regels bij van toepassing. Je kunt het beste met de verhuurder overleggen hoe jullie dit aanpakken. In principe hanteren we hetzelfde systeem: vol mee = vol terug.
Komen jullie er onderling niet uit en hebben jullie hulp nodig? Neem in dat geval contact op met ons Community Support Team via support@snappcar.nl. Wij helpen jullie graag verder.