1 maart 2016

Welkom Allianz!

Welkom Allianz, bedankt Centraal Beheer Achmea!
SnappCar heeft een nieuwe verzekering vanaf 1 maart 2016

Begin dit jaar zijn we verder internationaal uitgebreid om ons doel van 1% minder auto’s in Europa steeds dichterbij te brengen. Als onderdeel van deze uitbreiding gaan we vanaf 1 maart samenwerken met verzekeraar Allianz.

De nieuwe verzekering biedt nog steeds dezelfde service en voordelen als voorheen: volledig casco verzekerd bij schade en tijdens de huur, 24/7 pechhulp in heel Europa en een professionele, betrouwbare partner bij de verzekering van jouw SnappCar.

Daarnaast zijn er een aantal extra voordelen. Deze wijzingen hebben met name betrekking tot het gemak waarmee je nu een SnappCar kunt huren in het buitenland. Dankzij deze wijzigingen kunnen we autodelen nog gemakkelijker, beter en internationaler maken!

Een overzicht van de belangrijkste wijzingen vanaf 1 maart:

Speciaal voor huurders:

  • Je kunt nu in alle deelnemende SnappCar-landen auto’s huren: Nederland, Denemarken, en Zweden! Je hebt alleen een SnappCar-account nodig!
  • De buitenlanddekking is vanaf 1 maart bij de prijs inbegrepen, een uitstapje over de grens is zo gepiept! Zo is jouw SnappCar altijd verzekerd, ook als deze de grens overgaat.

  • Pechhulp wordt nu verzorgd door Alliance Global Assistance (AGA), nog steeds op dezelfde manier bereikbaar (keuzemenu 1).

Speciaal voor verhuurders:

  • Maximaal verzekerde dekking is verhoogd van €70.000 naar €90.000

  • Schades worden afgehandeld bij alle garages die aangesloten zijn bij Topherstel. Dit is een breed netwerk van schadeherstellers, zo is er altijd één bij jou in de buurt!

  • Het taxatierapport van oldtimers & campers is nu leidend in geval van schade; mits deze niet ouder is dan 24 maanden én uitgevoerd door een VRT of TMV gecertificeerde taxateur.

  • De groene kaart is niet langer nodig, per boeking ontvang je een verzekeringsbewijs. Deze geef je samen met het schadeformulier mee.

Voor meer informatie en de bijbehorende documenten ga je naar www.snappcar.nl/insurance.aspx, of bekijk de website van Allianz http://www.allianz.nl/snappcar !

Uiteraard willen we Centraal Beheer Achmea bedanken voor de prettige samenwerking en de steun die ze de afgelopen jaren aan de SnappCar community heeft gegeven!

Mocht je vragen hebben naar aanleiding van dit bericht? Check eerst even onderstaande FAQ! Is je vraag niet beantwoord neem dan contact op met support@snappcar.nl o.v.v. Nieuwe verzekering.

FAQ:

Wat is de prijs van deze verzekering?

De prijs van de verzekering wordt niet gewijzigd per 1 maart, deze blijft hetzelfde. 

Ik heb vóór 1 maart een boeking voor een periode ná 1 maart, moet ik deze boeking wijzigen?

Nee, alle boekingen die voor 1 maart zijn gemaakt zullen op de ‘oude’ manier verlopen en zijn dus nog bij Centraal Beheer Achmea ondergebracht. Mocht dit om welke reden dan ook niet kunnen zullen we bijtijds contact met je opnemen.

Ik heb nog een schade lopen, gaat deze vanaf 1 maart naar Allianz?

Nee, schades die nog bij Centraal Beheer Achmea in behandeling zijn zullen ook bij Centraal Beheer Achmea afgehandeld worden.  Het blijft belangrijk dat je je schade op tijd aan ons meldt, zodat we kunnen zorgen dat die op de juiste manier wordt afgehandeld.

Ik heb de Algemene Voorwaarden voor 1 maart geaccepteerd, moet ik dit nu opnieuw doen?

Nee, onze Algemene Voorwaarden zijn destijds al aangepast om aan te sluiten bij de nieuwe verzekering.

 

Join the conversation! 3 Comments

  1. Beste mensen van Snappcar,

    Ik ben een trouw gebruiker en fan van jullie dienst. Minder auto’s, meer delen is een perfect idee!
    Toch nog een vraag: deze verzekering voor in het buitenland zit vanaf vandaag bij de prijs inbegrepen lees ik.

    Hoe werkt het als je niet naar het buitenland hoeft (dat doe ik tot dusver nooit), betaal je dan ook voor die verzekering? En blijft de prijs dan nu gelijk, of wordt het huren van een auto nu standaard (iets) duurder door deze verandering?

    Miste daar wat uitleg over, maar ben natuurlijk wel benieuwd hoe het zit. Dank voor jullie moeite alvast!

    Vriendelijke groet,

    Een vaste klant.

    Beantwoorden
    • De enige reden dat SnappCar dit heeft gedaan, is omdat de verhuurder tot nu toe nooit verzekerd was. Dit weet 99% van de SnappCar gebruikers niet, want er wordt altijd gemeld dat het voertuig all-risk is verzekerd. Dat is wel zo, maar alleen via de huurder. Dus als huurder geen zin heeft, loopt hij gewoon weg en kun je als verhuurder alleen nog aangifte doen of hem voor de rechter slepen. “Wij zijn geen partij in de overeenkomt”, zegt SnappCar dan. Leg de oude en nieuwe polisbladen maar eens naast elkaar en lees WIE er daadwerkelijk verzekerd was en is.

      Beantwoorden

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

About Wieteke

Ik ben een dromer, een denker en een doener. Op zoek naar waar geluk en een mooi leven. digitale media | trends | social media | environmentalist | visual thinker |

Categorie

Development Update, Nieuws, Tips, Verzekeringen

Tags

, , , ,