Nadat je een account hebt aangemaakt en afgerond wil je natuurlijk zo snel mogelijk een auto huren! Maar hoe werkt dit precies? In dit blog leggen we het stap-voor-stap uit! 

Registratie afronden

Nadat je jouw registratie hebt afgerond kun je een huurverzoek en/of bericht naar de verhuurder versturen. Niet zeker of je account compleet is? Wat we nodig hebben: jouw gegevens, jouw geldige rijbewijs, een verificatie en een profielfoto met een korte beschrijving over jezelf!

Huurverzoek in behandeling

Bij het huurverzoek laat je de verhuurder ook weten waar je de auto voor nodig hebt, dan kan de verhuurder beter inschatten of jullie een match zijn!

Wanneer het huurverzoek verzonden is staat deze ‘In Behandeling’ dit betekent dat de verhuurder jouw verzoek ontvangen heeft!  Deze gaat nu checken of hij/zij de auto voor die periode kan missen.

 

Huurverzoek geaccepteerd

Yes! Je huurverzoek is geaccepteerd! Dit betekent dat de verhuurder akkoord is en de auto graag aan jou wilt meegeven. Let op: een geaccepteerd huurverzoek is nog géén officiële boeking.

 

Betaald!

Nadat de verhuurder accepteert ontvang je een e-mail van ons waarmee je de betaling kunt afronden. Bij de betaling kun je ook het eigen risico afkopen. Wanneer je betaald hebt is er sprake van een boeking!

Toch nog annuleren? Let op: dit is nu niet meer kosteloos. In ons Boetebeleid lees je terug hoe dit precies zit.

 

Digitale SnappForm

Na de betaling ontvang je hiervan een bevestiging en de contactgegevens van de verhuurder! Mocht je nu nog vragen hebben over de auto of de boeking, neem even contact op met de verhuurder. Hoe soepeler jullie communicatie verloopt, des te beter verloopt de boeking!

Het digitale SnappForm kun je 30 min voor de start van de boeking ‘openen’ via een aantal simpele online vragen stellen jullie samen de status van de auto vast. Sleutels ontvangen? Geef een akkoord en je kunt gaan!

Let op, je moet het volgende scherm zien alleen dan is de check-in compleet:

DS_akkoord_H

Kun je digitale check-in/check-out module niet starten? Neem direct contact op met ons Community Support Team via support@snappcar.nl

 

Ophalen

Zorg dat je op tijd bent om de auto op te halen, de verhuurder rekent op je! Samen met de verhuurder controleer je de auto,doorloop het digitale SnappForm in en zorg je ervoor dat alles duidelijk is. Houd het luchtig en maak een praatje!

Is alles in orde en het SnappForm door beiden geaccordeerd? Dan krijg je de sleutel van de verhuurder, geef ook hier je akkoord en je bent good to go!

Is er op dit moment iets met de auto aan de hand, onduidelijk of komen jullie ergens niet uit? Neem even contact op met ons Community Support Team via 030 2087011, zij helpen je graag verder!

 

Terugbrengen

Wanneer je de auto terugbrengt zorg je ervoor dat deze is afgetankt zoals op het SnappForm aangegeven, weer schoon is en je  binnen de tijd van de boeking weer terug bent.

Ga je het niet redden? Geef dit tijdig aan bij de verhuurder! Weet je op voorhand al dat je te laat bent, dan moet je een verlenging indienen. Dit kan tot 1 uur voor het einde van de boeking. Let op: je rijdt onverzekerd rond wanneer je niet op tijd terug bent, neem daarom altijd contact op met de verhuurder als je later bent.

 

Afronden

Als de auto weer terug is loop je samen met de verhuurder weer de stappen van het SnappForm door. Hierbij noteren jullie weer de status van de auto en na een akkoord en teruggave van de sleutel is de boeking afgelopen!

Nadien ontvang je een mail van ons die aangeeft dat de boeking is gesloten. Je kunt ook een review achterlaten voor de verhuurder.

Is er nog iets onduidelijk of heb je nog aanvullende vragen? Neem even contact op met ons Community Support Team via support@snappcar.nl o.v.v. “Auto huren”!

 

 

Join the conversation! 2 Comments

  1. In mijn rol als SnappCar verhuurder kan ik pas een review geven als de huurder zijn/haar km stand heeft bevestigd. Sinds laatste wijziging SnappCar afsluiting boeking zie ik aantal reviews van de huurder afnemen. Navraag leert mij dat ze geven v.e. review over mijn auto ook niet meteen konden opgeven. Als zoiets later alsnog kan of moet dan wordt dat vergeten. Kortom: aanpassen afsluiting boeking zoals voorheen!

    Beantwoorden
  2. […] Lees ook nog eens ons artikel over je 1ste huurverzoek! […]

    Beantwoorden

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

About Wieteke

Ik ben een dromer, een denker en een doener. Op zoek naar waar geluk en een mooi leven. digitale media | trends | social media | environmentalist | visual thinker |

Categorie

Auto huren, Hoe werkt het