22 februari 2016

Mijn 1e huurverzoek: en nu?

Te gek! Je auto staat online, welkom bij SnappCar! Goed dat je meehelpt aan het realiseren van onze missie: 5 miljoen minder auto’s in Europa in 2022. Maar hoe gaat het nu verder in zijn werk? Wat moet je doen als je een (eerste) huurverzoek krijgt? Lees snel verder!

Stap 1: Je eerste huurverzoek 

Nadat je auto online staat ontvang je vaak al snel het eerste huurverzoek. Via SMS en e-mail ontvang je van SnappCar een melding. Klik op de link in de SMS of de e-mail om meer over het huurverzoek (huurder, datum en tijdstip) te lezen.

Stap 2: Accepteren 

Bekijk de geïnteresseerde huurder en het huurverzoek. Leg zonodig even telefonisch contact om het reisdoel, start-, en eindtijd en de achtergrond van de huurder te bespreken. Dubbelcheck je eigen agenda of de auto beschikbaar is. Neem voor de zekerheid even je persoonlijke agenda erbij. Als het kan accepteer je het huurverzoek. Als het niet schikt wijs je het huurverzoek af. Informeer dan de geïnteresseerde huurder, ook als het huurverzoek niet door kan gaan.

Stap 3: Huurder betaalt

Na jouw acceptatie ontvangt de huurder automatisch een SMS en e-mail met een link om de boeking te betalen. De huurder betaalt de huursom via iDeal of credit card. Zit er veel tijd tussen het huurverzoek en de werkelijke huurperiode? Dan kan het zijn dat de huurder niet direct betaalt. Let op: de huuropbrengst ontvang je automatisch op je rekening nadat de huurperiode is afgesloten.

Stap 4: Leg vast contact

Nadat wij de betaling van de huurder hebben ontvangen, ontvang zowel jij als de huurder elkaars gegevens! Het kan dus zijn dat de huurder je nog even belt om het e.e.a. door te nemen. We raden aan om op tijd contact met elkaar op te nemen wanneer dingen onduidelijk zijn of om vast even kennis te maken!

Stap 5: Auto voorbereiden

Maak de auto schoon en haal eventuele privé eigendommen uit de auto. Gaat de huurder langere tijd op pad? Controleer dan de belangrijkste vloeistoffen: olie, ruitenwisser-vloeistof, koelvloeistof etc. en check de bandenspanning.

Stap 6: Contacteer de huurder

Op de dag van de verhuur leg je nog even contact met de huurder. Bepaal samen een tijd en locatie voor de overdracht van de autosleutels. Introduceer jezelf, schud elkaar de hand en maak even een praatje. Ontdek wat je allemaal gemeen hebt! Misschien wel een gedeelde hobby of dezelfde voorkeur voor een restaurant in de buurt.

Stap 7: digitale SnappForm invullen en accorderen

Sinds de overgang naar het digitale SnappForm verlopen onderstaande onderdelen via een aantal simpele online vragen. Zie ook ons artikel over het digitale SnappForm.

  • Bespreek duidelijk (bijzondere) auto-instructies
  • Maak duidelijk welke brandstof er in de auto moet (diesel, benzine, elektrisch)
  • Check de auto op bestaande schade (vul ze voor het gemak al online in!)
  • Wijs de huurder op de locatie van het schadeformulier (bijv.: dashboardkastje)
  • Informeer de huurder over krik, gevarendriehoek en EHBO doos
  • Doorloop samen de online vragen  (o.a. brandstofpeil, kilometerstand)
  • Controleer het rijbewijs van de huurder – en eventueel extra toegevoegde bestuurders
  • Wacht tot de huurder akkoord geeft op het ontvangen van de sleutels. Onderstaand scherm geeft aan dat de check-in compleet is.DS_akkoord_H
  • Let op: geef de auto nooit mee zonder een volledige check-in! 

Stap 8: Terugkomst

Wanneer de huurder de auto terugbrengt doorlopen jullie eigenlijk Stap 7 nog een keer. Controleer de auto van binnen en buiten, noteer het brandstofpeil, de kilometerstand en eventuele nieuwe schades. Neem de sleutels weer in ontvangst en zeg elkaar gedag!

En dat was het! Jouw eerste verhuur zit er op! Je kunt na afloop ook een review voor de huurder achterlaten. Na afsluiting (kilometers ingevuld, bevestigd en betaald door de huurder) ontvang je de huuropbrengst na 5 werkdagen op je rekening!

Is er iets onduidelijk of heb je nog aanvullende vragen? Neem even contact op met ons Community Support Team via support@snappcar.nl o.v.v. “Auto verhuren”!

Join the conversation! 4 Comments

  1. dank voor de info Pieter. Ik kreeg alleen een bericht via email met de vraag of ik de auto binnen 1/2 u kon verhuren, geen SMS . In het bericht stond het 06 nr van degene die wilde huren. We hebben gegevens uitgewisseld, kilometerstand opgeschreven en ik verwacht de auto aan het einde van de middag weer terug. Kennelijk moet de aanvrager dit anders doen: een officieele aanvrag doen ipv alleen een bericht sturen. Ik weet nu dat ik volgende keer anders moet reageren wanneer ik inderdaad kan verhuren en de potentieele huurder vragen ook een officieele aanvraag te doen, zodat we alles via Snappcar/ snapp fromulieren kunnen vastleggen. Dat is nu even mis gegeaan .

    Beantwoorden
  2. […] Lees ook onze blog over een eerste huurverzoek: Een eerste huurverzoek, hoe gaat dat precies? […]

    Beantwoorden
  3. […] laat het eerste huurverzoek even op zich wachten. Maar wil je net zoals onze 5 koningen topverhuurder worden van je stad, dan […]

    Beantwoorden

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Categorie

Auto verhuren, Hoe werkt het