Autoverkopen blijven dalen.

“Autoverkoop verder ingezakt”, kopte Nu.nl Vandaag. Soortgelijke berichten verschijnen bijna elke maand, en dat al een paar jaar lang. Kortom: het gaat slecht met de autoproductie. Onze reactie is vaak: dat is goed, en verwacht. Deze redenatie was voor ons redelijk logisch: er verschijnen minder auto’s op de weg, en mensen beginnen meer te delen. Daar is de steeds verder dalende verkoop niet alleen een bewijs van,  het is ook een logisch en noodzakelijk gevolg van een revolutie die zich in de mobiliteitssector aan het voltrekken is.

Toch begrijpen we dat deze uitspraak niet bij iedereen in goede smaak valt, zeker niet bij mensen die de gevolgen van de crisis voelen. Daarom nog een beetje meer uitleg: we zijn er natuurlijk op geen enkele manier blij mee dat het economisch slecht gaat, of dat mensen hun baan verliezen. We vinden het ook niet fijn dat mensen geen geld meer hebben om een nieuwe auto te kopen. Wat we wel geloven, is dat we in een transitie zitten, die ons dwingt veranderingen aan te brengen in het huidige model van bezit. Wat we ook geloven, is dat we met zijn alle veel beter uit deze crisis gaan komen, door efficiënter gebruik te maken van de spullen die we hebben, en onze spullen met elkaar te delen. De dalende autoverkopen zijn dus niet louter een teken dat het slecht gaat met de economie: het is ook een teken dat we bezig zijn  efficiëntere, socialere en duurzamere mobiliteit te creëren.

We horen graag jullie mening!

Join the conversation! 2 Comments

  1. Geldt dit ook voor de verkopen van tweedehands auto’s?

    Beantwoorden

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

About David Demper

Bestudeert en praktiseert de deeleconomie. Verhuurder van het eerste uur, en ondertussen enthousiast aanjager van de deeleconomie en de social media binnen SnappCar. Verder? Roadtrips. En surfen.

Categorie

Deeleconomie, Nieuws

Tags

, , , ,